4 min read

Super ofertă: relații la reducere

Relații la reducere - relații toxice

Una dintre forțele din spatele campaniilor de reduceri este teama cumpărătorilor de-a nu rata ocazia.

Oamenii se gândesc că dacă nu cumpără acum, mai târziu nu vor mai găsi acel produs la un preț foarte bun.

De multe ori este adevărat.

În alte situații este fals.

Oricum, nu vrei să ratezi ocazia.

Totuși, nu e vorba doar de bani.

De multe ori e vorba de-a nu părea bleg.

Cine te face prost când nu cumperi

Cine spune că ești bleg dacă nu prinzi cea mai bună ofertă?

Două tabere spun asta.

Comercianții ți-o spun pervers, indirect.

De asta urlă:

Nu rata ocazia!

sau

Nu rata oferta!

sau

Nu rata bla-bla!

Ca tu să știi că dacă ratezi ești un tip care ratează.

Cum li se mai spune celor care ratează?

Ratangii?

Oho, asta sună bine și e rezervată mai ales fotbaliștilor, o specie privilegiată de sportivi.

Cei care ratează în general sunt ratați.

Poate că tu nu ratezi în general, dar ce mai contează o astfel de nuanță când e vorba de un subiect atât de important precum un act de comerț?

În fine, dincolo de ce-ți spun alții, interesant este ce-ți spui și tu în situațiile de acest gen.

Îți spui același lucru sub influența discursului comercial:

"Băi, ce prost am fost că n-am luat atunci, când era redus!".

Doar pentru că n-ai luat la prețul pe care eMag sau alții ți l-au oferit sincer sau la vrăjeală, în funcție de politica fiecăruia. Că-n comerț, politica este cea care dictează caracterul.

Nu crezi?

Citește la un moment sloiul acela grețos de valori pe care și-l afișează diverse corporații pe site-urile de companie.

În fine, chiar tu ești cel care s-ar putea considera un bleg dacă ratează cine știe ce ocazie specială.

Apropo, nu mai există ocazii sau situații banale.

Totul, absolut totul este special chiar și când la mijloc e vorba de o mașină de tuns gazonul sau de un ciocan retopercutor.

Prin urmare, nu e de mirare că mulți dintre oamenii care sunt morți după blec fraidei și altele de gen ajung să-și dea valoare în funcție de ce achiziții au reușit sau n-au reușit în astfel de ocazii.

Trist, ce să zic.

Comercianții au reușit performanța asta - să te facă să crezi că valorezi în funcție de ce și cât cumperi.

Interesul lor fiind să cumperi.

De asta spun, trist.

În fine, nu despre asta voiam să-ți vorbesc, ci despre relațiile la reducere.

Ce sunt relațiile la reducere

Relațiile la reducere sunt acele relații în care oamenii intră de teamă că nu li se va mai oferi ocazia să găsească ceva mai bun.

De exemplu, ignoră tot felul de steaguri roșii din jurul femeii sau a bărbatului cu care au de-a face pentru că au această impresie că ceva mai bun nu mai există.

Sau, și mai trist, că ceva mai bun nu merită.

Așa că acceptă ceva mediocru.

Sau o relație toxică de-a dreptul.

Ce se întâmplă în astfel de situații?

Începi să plătești prețul pentru că ai luat ceva ieftin.

Aproape întotdeauna ce este ieftin vine la pachet cu costuri ulterioare care te fac să regreți decizia de cumpărare.

Prin urmare, plătești în rate eroarea aceasta.

În relații, ratele pot avea multe forme.

De cele mai multe ori însă este vorba de zilele pe care petreci în compania unei femei sau a unui bărbat care-ți face viața de coșmar.

Din când în când, te bate gândul să nu mai plătești aceste rate, să închizi cardul prostiei, dar iarăși te confrunți cu tot felul de temeri aberante:

Ce va zice lumea?

sau

Cine mă mai ia pe mine în situația asta?

sau

Poate mă lovește, dar nu e băiat rău

sau

Așa este ea, mai nervoasă. E firesc, doar e femeie

Prin urmare, înghiți tratamente incorecte și crezi că așa e firesc să fie viața.

Eventual, te minți singur crezând că a sta într-o astfel de relație e o chestiune de maturitate.

De ce accepți relații sub nivelul tău

Am spus mai sus - crezi că nu meriți mai mult și te repezi la prima posibilitate care ți se oferă.

De unde vine disperarea asta?

Din două surse înrudite:

  1. Crezi că n-ai opțiuni - asta într-o lume cu miliarde de oameni, dar în care povestea de bază este că există doar un "suflet pereche". Felicitări, Disney!
  2. Crezi că n-ai valoare - adică n-ai suficientă apreciere pentru propria persoană pentru că nu îndeplinești condiția esențială ca să ai respect de sine

Credința că n-ai opțiuni te poate face să alegi prost sau foarte prost.

Că dacă ai crede că ai opțiuni, multe lucruri s-ar schimba.

N-ai alege să intri într-o relație cu o femeie / bărbat care în mod evident nu e ceea ce ți-ai dori să fie din perspectiva caracterului.

Sau n-ai sta într-o relație cu o femeie sau un bărbat care nu este ce ți-ai dori să fie din perspectiva caracterului.

Dar cum tu crezi că n-ai opțiuni, accepți ofertele de slabă calitate.

Și-ți faci viața un coșmar pentru că n-ai drept de retur.

Sau cel puțin, așa crezi.